Zážitkovo – skúsenostné učenie

Zážitkovo – skúsenostné učenie

Interaktívne lektorstvo je založené na zážitkových metódach a dynamických facilitovaných diskusiách s praktickým výstupom.

Cieľ a zámer zážitkovo – skúsenostného učenia

Cieľom  je zmena (rozvoj) kompetencií klientov, resp. zhodnotenie skúseností kľúčových ľudí v praxi.

Počas životnej cesty zvláda klient reálne životné a pracovné udalosti a úlohy. Náš klient vidí v učení sa zmysel. Potrebuje mať perspektívu, že bude osobne úspešný,  podľa svojich potrieb a očakávaní. Vždy očakáva konkrétne výsledky vzdelávania pre prax. Metóda zážitkovo - skúsenostného učenia podporuje aktivitu, vystúpenie zo stereotypného myslenia, čím podporuje motiváciu podávať výkon a podporovať aj motiváciu iných počas vzdelávania aj neskôr v práci.

Cyklus zážitkovo – skúsenostného učenia

Kvalitné a rovnocenné prijímanie aj spracovávanie informácií klientom (vedomostí, zručností, postojov a skúseností) nie je samozrejmý stav.

Kroky a postup v zážitkovom učení
Príklad akcie a typy štýlov učenia

 

Ak chceme vidieť zmenu – naučme sa konať.
Ak chceme ostať sami sebou – meňme sa.
Konajme tak, aby sa zvýšil počet možností okolo nás.

Kompetencie, ktoré rozvíjame
Ideálna rozvojová situácia pre klienta je, keď dokáže rovnocenne:

  • prijímať informácie (prežívaním aj myslením)
  • spracovávať informácie (pozorovaním aj jednaním)