Príklad akcie a typy štýlov učenia
Zadanie tímovej stavba katedrály
Cieľ: Naučiť sa zvládať vzťahy a situácie v projektovom riadení (zapojiť vedomosti, zručnosti, skúsenosti aj postoje účastníkov stavby)
Vždy sa zameriavame na vyvážený prístup k učeniu a flexibilné rozvíjanie všetkých štýlov učenia klienta. Rozvíjame silné stránky a zároveň podporujeme a fixujeme novú skúsenosť v oblasti menej rozvinutých kompetencií klientov.
Typy štýlov učenia klientov
-
Aktivistický typ – dôraz na Sociálnu kompetenciu
/zdroj pro-aktivity a výkonu/ -
Imaginatívny typ – dôraz za Seba-reflektujúcu kompetenciu
/zdroj nestereotypného myslenia a vnútornej motivácie/ -
Teoretizujúci typ – dôraz na Obsahovú kompetenciu
/zdroj systémového myslenia/ -
Pragmatický typ – dôraz na Procesuálnu kompetenciu
/zdroj skúseného konania v praxi/
Ak chceme vidieť zmenu – naučme sa konať.
Ak chceme ostať sami sebou – meňme sa.
Konajme tak, aby sa zvýšil počet možností okolo nás.
Ľudia prirodzene preferujú niektorý zo štýlov učenia sa, ktorý môžu rozvinúť, prípadne v ňom uviaznuť.
Horšie potom chápu reakcie okolia a menej flexibilne reagujú na situácie, ktoré by si vyžiadali iný typ učenia, ako preferujú.