Kroky a postup v zážitkovom učení
Vyššia úroveň zvládnutia kompetencií sa odráža v úspešných rolách, ktoré sú schopní a ochotní účastníci v pracovnom tíme, aj v osobnom živote zastávať.
1. Priame zážitky, skúsenosti vo vzťahoch s ľuďmi
Zážitok aktivizuje učenie klienta v podpornej skupine tým, že realizuje úlohy a prípadové štúdie.
2. Pozorovanie udalostí, vzťahov medzi ľuďmi a ich prehodnocovanie
Štruktúrované ohliadnutie za priebehom a hlbšie pochopenie vlastných silných a slabých stránok stránok klienta, aj jeho spolupracovníkov prospieva k osobnej zodpovednosti.
3. Tvorba systému, hodnotenie teoretických poznatkov a pozorovaní
Zhodnotenie platnosti teórií a pozorovaní z priebehu akcie pomáha vytvárať systémy pre budúcu akciu v praxi.
4. Praktické rozhodovanie a zblíženie nových poznatkov s reálnym konaním v praxi
Plán a praktické uplatňovanie poznatkov, zručností, postojov a skúseností klienta. Overenie v priebehu opakovaného učenia.
Techniky, cvičenia
V tréningových programoch používame rôzne indoorové a outdoorové aktivity a techniky:
- zážitkové prípadové štúdie
- strategické aktivity v miestnosti
- konštrukčné úlohy
- spätnoväzobné metódy a testovacie techniky
- icebreakers a dynamics (cvičenia zamerané na rozprúdenie dynamiky učenia a riešenia problémových úloh)
- facilitované diskusné programy
- koučingové rozhovory a metódy
- konštelačné náhľady a cvičenia
- focusingové cvičenia
Ak chceme vidieť zmenu – naučme sa konať.
Ak chceme ostať sami sebou – meňme sa.
Konajme tak, aby sa zvýšil počet možností okolo nás.